U bevindt zich hier: StartAangesloten bij geschillencommissie

Algemene informatie

Iedereen is met de regelmaat van de klok consument: bij het kopen van producten, bijvoorbeeld een nieuw bankstel of een computer, en bij het afnemen van diensten zoals een vakantiereis of de reparatie van uw auto. Meestal gaat alles goed. Een enkele keer niet: het product deugt niet of de reparatie pakt duurder uit dan was afgesproken. Hoewel u denkt het gelijk aan uw kant te hebben, komt u er samen met de ondernemer niet uit. Wat dan? Naar de rechter stappen kost meestal veel geld en tijd. Niets doen en hopen dat het een volgende keer beter gaat, is ook geen oplossing.

Voor dit soort problemen is De Geschillencommissie in het leven geroepen. Het doel van De Geschillencommissie is om geschillen tussen consumenten en ondernemers op een goedkope, snelle en eenvoudige manier uit de wereld te helpen. De Geschillencommissie lost niet zelf de problemen op. Dat doen de geschillencommissies die voor een groot aantal branches zijn ingesteld. Op dit moment zijn dat er 49.

 

Geschil indienen als consument

Op de website van de geschillencommissie vindt u per geschillencommissie informatie over welke geschillen u kunt indienen, binnen welke termijn u dat moet doen en hoeveel het klachtengeld bedraagt. Ook kunt u het reglement raadplegen voor juridische informatie en de werkwijze van deze geschillencommissie.

Uiteraard zullen wij altijd onze uiterste best doen om u met een tevreden gevoel naar huis te laten gaan en de commissie niet nodig te hebben.

 

Facebook   twitter1